Гройсман іде до парламенту

Він не об’єднуватиметься з Порошенком, а візьме участь у перегонах на чолі нової партії «Українська стратегія». Після оголошення про участь в парламентських виборах, рейтинг політичної сили прем’єра почав різко зростати, з 0,9% до 2,9%, -це на думку експертів демонструє високий рівень довіри населення.

Схоже, зараз ми вже на практиці бачимо,  чим відповідальні державні менеджери відрізняються від тих, хто намагається сподобатися людям за будь-яку ціну – потрібно не триматися за посаду, проте мати реальні плани для «перезавантаження» влади й держави в цілому.

ПОТРІБНЕ ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ…

Результати останніх виборів в Україні показали - зміна управлінської системи й моделі необхідна, як ніколи. І парламенту це має торкнутися в першу чергу. Депутатів цього скликання,звичайно, є за що хвалити, але й приводів критикувати також вистачає. Головне, що їм варто закинути – дуже багато реформ як цього, так і минулого уряду, не знаходили підтримки залу, тому впроваджувалися надто повільно. Ще б пак – з  35 законопроектів, визначених урядом як  пріоритетні для розвитку економіки, нардепи прийняли лише одиниці.

Зрозуміло, за таких умов Раду потрібно перезавантажувати. Але яким чином? Є дві моделі. Перша - зробити це швидко, проте за існуючими правилами, з розбалансованими гілками влади та за старою виборчою системою. Якісно нових людей в такому випадку пройде не багато, а ті, хто отримає мандати, змушені будуть працювати за старими правилами. Тож,  дійсно зміни системи і нової якості політики ми після виборів не отримаємо.

Значно ефективнішим мав би стати інший шлях. А саме - зробити перезавантаження після зміни правил. Вже за новим виборчим законодавством, підготувавши стримання і противаги у гілках влади, реформувавши процедури роботи самого парламенту та знявши недоторканність з депутатів наступного скликання. Тоді якісно нові особистості від низки нових партій  прийшли б працювати вже в налагоджений  ефективний механізм...

Таким чином вдалося б оздоровити українську політику. Якщо домогтися, щоб рішення приймалися не під впливом конюнктури, «тут і зараз», а з думкою про майбутнє, можна було б розраховувати на прорив для покращення вітчизняної політики на покоління вперед.

…АЛЕ ПРОЙДЕ ВОНО ЗА СТАРОЮ СИСТЕМОЮ

Шкода, що новий президент не пішов шляхом співпраці з чинною Радою. Одразу після інавгурації він розпустив парламент. У свою чергу, Верховна Рада не підтримала запропоновану президентом нову схему парламентських виборів. Отже вибори проходитимуть по-старому. Нових людей пройде не багато, а ті, що потраплять в Раду, змушені будуть працювати за старими законами. І з часом, система змінить їх не на краще.

У той же день Зеленський зажадав, щоб усі міністри написали заяви про відставку. На думку експертів, це було неправильно, звинувачувати усіх міністрів у неробстві, оскільки в уряді існують різні відомства, які протягом цих трьох років показували різний результат, в тому числі й мали гарні досягення, і тому вони не заслуговували на таке ставлення Президента. В тому числі, цього не заслужив і сам Гройсман.


Однак прем’єр у той же день подав у відставку, надавши шанс Зеленському зайнятися формуванням нового уряду. І закликав зробити його це якнайшвидше. На роботу самого Кабміну це ніяким чином не вплине. Нинішній склад повноцінно працюватиме до призначення наступного. Як відповідальний державний діяч,Гройсман не залишить своїх обовязків, та й увесь уряд працюватиме в антикризовому режимі.

Натомість, відтепер стримування тарифів і боротьба з монополістом Нафтогазом, важкі перемовини з МВФ і недопущення дефолту - лягають на Зеленського...

Володимир ГРОЙСМАН:

  • Для мене участь у виборах - не просто бажання брати участь у виборах. Я маю чіткий погляд на те, що може зробити Україну і українців сильніше. І вважаю, що ці кроки повинні бути реалізовані.

Людмила Леонова, прес-секретар ГО «Українська стратегія» у Дніпропетровській області:

- За період прем’єрства Гройсмана розпочалася низка успішних реформ. Зокрема, децентралізація. Тепер гроші залишаються на місцях. Керівники громад одразу ж вкладають їх у проекти, які необхідні людям, що тут живуть. І не стоять з протягнутою рукою у столиці, як це було раніше.

Податкова, пенсійна, медична реформа та інші. Їх не можна зупиняти. Треба все продовжити та завершити. Звичайно, кожна людина хоче миттєвого покращення, але системні зміни швидко себе не проявляють. Потрібен час.

Важливо, що Володимир Гройсман зважено підходить до питання розвитку країни, не обіцяє золотих гір, а крок за кроком впроваджує поступові зміни. Не ховається від викликів, від незадоволення. Йде далі, щоб досягти підвищення якості життя, економічної незалежності.

При цьому він принципово відстоював інтереси українців перед вимогами МВФ та не допустив підвищення ціни на газ. А воно могло б бути  суттєвим. Зима видалася важкою і це було буквально питання виживання.