Пам'ятки Дніпра: старий Амурський міст та його історія (фото)

Старий Амурський міст у Дніпрі - це один з найстаріших і найвідоміших мостів міста. Він був побудований у 1884 році і досі є важливим транспортним сполученням між лівим і правим берегами Дніпра, повідомляє Дніпровська панорама.

Амурський міст

Міст був спроектований інженером Миколою Кучеренко і споруджений за кошти місцевих підприємців. Він мав довжину 1263 метри і був одним із найдовших мостів у тодішній російській імперії.

Амурський міст

Міст був побудований із заліза та бетону. Він має два яруси: верхній для руху транспорту та нижній для пішоходів.

Амурський міст

Старий Амурський міст був важливим об'єктом у розвитку Дніпра. Він сприяв економічному зростанню міста та покращенню його транспортного сполучення.

Міст також був важливим культурним символом міста. Він з'явився на багатьох картинах і фотографіях, які відображають історію Дніпра.

Амурський міст

У 1941 році під час Другої світової війни міст був зруйнований. Його відновлення тривало до 1944 року.

У 1980-х роках міст був реконструйований. Було замінено його опори та прогони, а також покращено освітлення.

Старий Амурський міст є пам'яткою архітектури місцевого значення. Він внесений до реєстру пам'яток культурної спадщини України.

Міст є популярним туристичним об'єктом. З нього відкривається чудовий вид на місто.

Цікаві факти

Цікаві факти про старий (Амурський) міст зібрали в екскурсвйному клубі "Прогулянки Дніпром":

Амурський міст можна назвати головною визначною пам`яткою Дніпра. Він був відкритий у 1884. Завдяки йому правий берег Дніпра був пов`язаний з лівим. Але ще важливіщим було те, що Криворізьку руду об'єднали з Донецьким вугіллям і це дало змогу розвивати у нашому регіоні металургійну промисловість. Катеринослав з провінційного міста перетворюється у великий промисловий і торговий центр. В газетах Катеринослав називають «Новою Америкою».

На момент відкриття міст був найбільшим не тільки в росії, а й у всій Європі.

На будівництво було витрачено близько 4 мільйонів рублів. Частину коштів пожертвував почесний громодянин Катеринослава Олександр Поль. Саме тому зараз цей міст іноді називають Міст Поля і, до речі, йому присвячена мініскульптура, яку можна побачити біля мерії.

Амурський міст

За час свого існування міст руйнується два рази. Перший раз він був підірваний у 1919 р. батьком Махно. Другий раз це сталося під час відступу радянських військ з Дніпропетровська у 1941 р. Кожен раз його відбудовували наново.

До моменту введення в дію Амурського мосту катеринославцям доводилося переправлятися через річку через ненадійний наплавний міст, що являв собою споруду з дерев’яних кріплень. До того ж, цей міст діяв лише з весни до пізньої осені, потім його розбирали, і людям доводилося діставатися до іншого берега по кризі. До речі він проіснував до Другої світової війни. Під час окупації німцями нашого міста переправа проходила саме по наплавному мосту.

 У 1889 р. на Всесвітній виставці, що відбулась у Парижі, наш міст заслужено отримав золоту медаль і поділив перше місце із всім відомою Ейфелевою вежею.

Міст являв собою грандіозну споруду і на нього приїжджали дивитися як на дивину. Ось як про це згадував купець П. Милушин, приїхавший до Катеринославу на ярмарок:

А на станции Нижне-Днепровск, ошарашамши по две рюмочки и закусивши оные раками местного произведения, стали мы на заднюю площадку, чтобы значит со страхом и трепетом днепровский мост переехать. Ну и мост: от удивленья и страха многие даже икать начали! И как это трезвый человек такое выдумать смог?.

Нагадаємо, раніше ми писали: У Дніпрі на Перемозі невідомі спалили "народний меморіал" на зупинці. Міська влада готує заяву до поліції