Яка CRM потрібна інтернет-магазину

Головна задача кожного виробника або продавця – оптимізація ресурсів та підвищення ефективності продажів в інтернет-магазині. Це прямо впливає на рентабельність онлайн-торгівлі та бізнесу загалом. CRM-система – незамінний інструмент для розв’язання цієї задачі. Впровадження цього ПЗ уже давно стало не примхою, а реальною необхідністю, адже у сучасному цифровому світі конкуренція у сфері ecommerce зростає з кожним днем. За статистикою, у США понад 90% компаній зі штатом понад 10 працівників мають відповідне CRM-рішення. Це дозволяє перетворити анонімних відвідувачів сайту на лояльних покупців та справжніх промоутерів бренду, підвищуючи тим самим ефективність своєї роботи.

На платформі Shelfy представлений широкий асортимент CRM-систем, які структуровані за ключовими параметрами для конкретних бізнес-задач. Достатньо просто вказати тип вашого бізнесу, а потім отримати добірку найкращих CRM для сфери ecommerce. Для кожної системи представлений детальний опис, функціонал, вартість, інтеграції, а також відгуки реальних користувачів.
У цій статті ми розглянемо функції та переваги CRM-систем, їх користь для сфери ecommerce, а також корисні поради для вибору системи для інтернет-магазину.

CRM системи для продажів: функції та переваги

CRM – це ПЗ для управління та автоматизації бізнес-процесів. Такі системи призначені для керування всіма складовими взаємодії з клієнтами та роботи онлайн-магазинів.

Розглянемо основні функції та можливості CRM у сфері ecommerce:

  • Збір контактів та управління ними;
  • Відстеження статусів замовлень та історії взаємодії з клієнтами;
  • Електронний документообіг: формування рахунків-фактур, накладних та інших документів;
  • Інтеграція з email для комунікації з клієнтами та сегментації клієнтської бази;
  • Облік залишків на складі;
  • Інтеграція з системами call tracking для відстеження дзвінків менеджерів, оцінки їх роботи та вчасного виправлення проблемних моментів;
  • Інтеграції з соціальними мережами та месенджерами дозволяє звести усі канали комунікації з клієнтами в єдиному вікні, завдяки чому не буде втрачена жодна заявка чи звернення;
  • Аналітика та візуалізація статистики продажів для прийняття управлінських рішень;
  • Інтеграція з ПРРО для видачі чеків.

Переваги CRM-систем для інтернет-магазинів

Впровадження CRM допомагає онлайн-магазинам суттєво підвищити ефективність своєї діяльності. Це дозволяє досягти наступних позитивних ефектів:

  • Якісне керування відносинами з клієнтами: збір, організація та аналіз даних про клієнтів для оцінки їх потреб, купівельних звичок та створення персоналізованих пропозицій;
  • Автоматизація процесів: автоматичні нагадування про зв'язок з клієнтом, відстеження статусів замовлень, керування запитами на повернення тощо для зменшення витрат часу та зосередження на стратегічно важливих задачах;
  • Аналітика та звітність: створення звітів та аналіз даних про продажі, клієнтів, маркетинг для оцінки ефективності бізнесу, виявлення трендів та можливостей для покращення, а також прийняття обґрунтованих рішень;
  • Координація командної роботи: централізована платформа для спілкування співробітників, де можна відстежувати стан процесів, розподіляти та призначати завдання, спільно працювати над проєктами тощо.

Отже, CRM – незамінний інструмент для онлайн-магазинів для покращення взаємодії з клієнтами, оптимізації бізнес-процесів та забезпечення успішної роботи магазину. Це програмне забезпечення призначене для збору та впорядкування клієнтської бази, залучення нових покупців, збільшення продажів та підвищення рівня задоволеності клієнтів.

Критерії для вибору CRM системи для інтернет-магазину

Правильний підбір CRM системи – максимально важлива та непроста задача, від якої надалі буде залежати ефективність роботи вашої компанії. Вам доведеться інвестувати кошти у впровадження та використання ПЗ, а також провести навчання для співробітників. Якщо обрана система не задовольнятиме потреби вашої компанії, усі витрати будуть даремними, а потім доведеться повторно витрачати кошти на впровадження нової системи.
Щоб уникнути такої неприємної ситуації, дотримуйтесь наступних порад при виборі CRM, яка оптимально задовольнить потреби вашого онлайн-магазину:

  • Аналіз потреб. На першому етапі необхідно проаналізувати потреби онлайн-магазину та визначити конкретні функції, які необхідні для вашої діяльності: управління контактами, відстеження замовлень, автоматична розсилка повідомлень, аналітика тощо;
  • Масштабованість. Враховуйте потенціал зростання та розвитку вашого магазину, адже повинна масштабуватися відповідно до бази клієнтів та обсягів продажів. Переконайтеся у гнучкості для розширення у майбутньому;
  • Інтеграції. Переконайтеся, що обрана система підтримує інтеграцію з інструментами, які ви уже використовуєте у своїм діяльності: платіжні системи, ПРРО, call tracking тощо. Це забезпечить безперебійний обмін даними, ефективну роботу всіх систем та мінімізацію ймовірності помилок;
  • Зручність у використанні. Обрана CRM повинна мати інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, щоб з легкістю користуватися нею могли не лише програмісти з технічними навичками, а й звичайні працівники. Це дозволить суттєво заощадити час на опанування нового ПЗ. Перевірте наявність бази знань, навчальних відео та інших матеріалів від провайдера;
  • Гнучкість налаштувань. Без можливості налаштування елементів системи відповідно до індивідуальних потреб компанії ви не зможете повністю використати потенціал CRM. Наприклад, працівники повинні мати змогу корегувати шаблони документів;
  • Служба підтримки. Використання будь-якого програмного забезпечення неможливе без технічних збоїв чи інших труднощів. Переконайтеся, що розробники оперативно реагують на запити та регулярно оновлюють систему;
  • Вартість. Переконайтеся, що вартість впровадження обраної CRM відповідає вашому бюджету. Окрім впровадження, також варто враховувати потенційні витрати на підтримку, оновлення та інші додаткові послуги. Важливо щоб вартість ПЗ виправдовувала його функціональні можливості та користь для вашого інтернет-магазину.

Отже, обираючи CRM для інтернет-магазину, важливо враховувати специфіку бізнесу, потреби клієнтів та можливості системи. Незалежно від розміру компанії або сфери діяльності, наявність ефективної CRM-системи дозволить оптимізувати роботу, збільшити продажі та покращити взаємодію з клієнтами.