Якими були перші маршрутки і кого брали у візники у Дніпрі 100 років тому (Фото)

Час, коли людей почнуть возити повітряні таксі прийде скоріше, ніж ми думаємо. І тоді, ймовірно, дніпряни побачать світлини сьогоднішніх маршруток й здивуються, як ми їздили у цих автобусах. Такими ж дивними нам уявляються омнібуси та конки початку XX  сторіччя. Втім, вони  свого часу зробили революцію у громадських перевезеннях Катеринослава. Передає Дніпровська панорама.  

 

Технічний прогрес у перевезеннях пасажирів по дорогах Катеринослава  має свою історію. Наприкінці XIX у місті з’явилися омнібуси. Тягнули такий транспорт 2 коні, а в самому «вагоні» могло вміститись до 12 пасажирів. Але вони мали істотний недолік. Омнібуси не могли піднятися на Соборну гору – два коня не могли потягнути нагору таку велику вагу.

А у 1897 році в місті з’явився електричний трамвай.Наше місто стало третім у країні та другим, після Києва, де мешканці могли користуватися трамваєм. Рух першіх трамваїв здійснювався за маршрутом: Вокзал-Соборна площа та по Катерининському проспекту. Спочатку у місті функціонувало лише 6 вагонів. 

       

У решті решт у 1908 році в місті з’явилися перші «маршрутки». Вони вміщали 9 людей, усі займали сидячі місця. Проїхатися ними можна було до Новомосковська. Місцем відправлення був нинішній проспект Поля. Поїздка займала 55 хвилин. Першим власником автопарку був Андрій Міклашевський.

Транспортні нововведення у Катеринославі помітили в усієї країні. Першу маршрутку оцінили, як корисну річ. У Київській газеті "Рада" 20 лютого 1908 року катеринославському транспорту присвятили статтю.

Вже другий місяць як між Новомосковськом та Катеринославом почав бігати автомобіль чесноти Миклашевського, який спочатку возив лише по 9 осіб, а це виписали новий автомобіль на 20 осіб. Плата за проїзд – 1 карбованець 25 копійок і їхати всього 55 хвилин 25 верст.Швидко і недорого.Окрім людей бере ще й багажу 30 пудів.Чогось тільки ця машина не дуже справно ходить: то шини полопаються, то ще щось.Підводчики незадоволені конкурентом, тому що "Без коней бігає". А народу їздить щоразу більше і заробіток у чесноти Миклашевського немаленький. І хоч сам автомобіль коштує 10 000 карбованців, за рік він не тільки поверне ці гроші, а ще й хороший дохід принесе. Слідом за Миклашевським та інші захотіли розбагатітимуть і тепер уже влітку 1908 року їздитимуть із Новомосковська до Катеринослава автомобілі трьох господарів, - написали у газеті "Рада"

Пізніше кількість «перевізників» у місті збільшилася, а місткість їхнього транспорту стала більше, вони могли перевозити за раз до 20 осіб.

З 1947 року в Дніпрі почали будувати тролейбусні лінії. Перші проклали на центральному проспекті. А на території трамвайного депо було виділено приміщення для огляду та ремонту тролейбусів. В цьому ж році перший тролейбус вийшов на маршрут. Парк складався із чотирьох машин. З часом він збільшився в кілька разів.

На початку 1980-х років  по дорогам Дніпра курсували близько 60 різних маршрутів громадського транспорту.

Перші маршрутки у Дніпрі, якими ми їх пам ятааємо і без фото,  з’явилися наприкінці 1980-х років.

Раніше ми писали про: Магія звуків. Як у Дніпрі прийняти звукову ванну із співаючими чашами та потрапити в іншу реальність