Чи повернуть загублені речі у торгових центрах Дніпра: журналісти провели експеримент
Великі магазини та торговельні центри у Дніпрі вважаються місцем, де можна знайти все необхідне -- від продуктів харчування до одягу та подарунків. Утім, якщо ви загубите речі у великому ТЦ чи магазині, їх важко буде знайти у величезних приміщеннях серед безлічі товарів.
Статистика свідчить: від 100 до 200 випадків трапляються в кожному великому торговому центрі протягом року, коли відвідувачі гублять речі. Близько 40% втрат -- предмети одягу та аксесуари, приміром, рукавички, шапки та сумки. Електроніка (мобільні телефони та навушники) також в топ-списку загублених речей – приблизно 20% від загальної кількості. Майже 30% -- різні господарчі предмети та аксесуари, наприклад, ключі від авто, повідомляє Дніпровська панорама з посиланням на "Наше місто".
Журналісти «НМ» вирішили пройтися деякими великими магазинами та ТЦ Дніпра, щоб з'ясувати -- наскільки легко там знайти загублені речі і як забудькам допомогає персонал.
Загублена сумка в «Епіцентрі» -- проблема покупців
Журналісти як покупці прийшли в «Епіцентр», розташований в смт Слобожанське, аби придбати фарбу.
Пройшовшись відділами магазину, підібрали гарне місце, а саме -- на підлозі біля столу з продавцями-консультантами. Під час розмови з торговцями начебто випадково не забрали сумку та пішли з відділу.
Потім вони ходили по «Епіцентру», обираючи товари, та врешті пішли з магазину. Через деякий час згадали про забуту сумку та повернулися до торговельного центру.
Журналісти звернулися з цією проблемою до Ірини, адміністратора ТЦ. На прохання допомогти знайти речі вона відповіла, що до неї не приносили жодних чужих сумок. Запропонувала залишити номер телефону, а також пройтися по магазину для перевірки. На прохання подивитися по камерах, де може бути загублена річ, адміністратор відповіла, що це неможливо. Ніхто з працівників не підійшов та не запропонував допомогу.
Через деякий час журналісти самі знайшли свою сумку на тому самому місці, де її залишили. Звісно, повідомили про приємну знахідку персоналу ТЦ. Таким чином відповідальність за загублені речі лежить на нас самих. Тож, за можливості, залишайте їх у камерах схову.
«Ашан»: охоронниця та камери на допомогу
Наступну перевірку журналісти влаштували у гіпермаркеті «Ашан», розташованому у ТРЦ Dafi. У магазині немає камер схову, усі свої речі доводиться брати з собою, тож ризики загубити щось зростають. До речі, якщо відвідувачі мають з собою покупки з інших магазинів, які так само можна знайти і в «Ашані», на самому вході до гіпермаркету розташований пункт охорони, де можна заклеїти пакет спеціальним стікером.
Попередньо журналісти зайшли до магазину товарів для творчості та зробили невеличку покупку. Саме її і планували загубити.
Згідно з планом, пакуночок з бісером мали забути у зоні кас для самостійного обслуговування.
На вході до гіпермаркету учасники експерименту взяли кошик і одразу ж поклали туди пакунок. Потім швиденько прихопили у залі декілька товарів і попрямували до зони основного дійства – кас. Там вийняли всі товари і поклали кошик до спеціальної зони.
Було декілька варіантів подій: пакунок могли помітити відвідувачі, які б наступними складали свій кошик і віднесли б його до охорони чи адміністрації. Могли і не помітити, тоді він міг зникнути серед купи кошиків, які періодично відносять до входу в гіпермаркет. Залишалось лише чекати.
Прогулявшись по Dafi, журналісти насамперед попрямували до кас, де в останній раз ніби бачили свою пропажу. Вони підійшли до охоронниці і спитали -- чи не приносили до неї пакунок. З’ясувалось, що саме вона помітила загублену річ у кошику, і вже чекала на наше повернення. Охоронниця також показала запис з камер спостереження, де видно, як журналісти залишають кошик з майже непомітним пакунком і йдуть з магазину. Тож в «Ашані» пощастило одразу знайти пропажу.
«Сільпо»: ввічливий охоронець та оперативний пошук
Журналістка вирушає до супермаркету «Сільпо», що знаходиться по вулиці Європейській, 18-А. Заходить у приміщення з білим пакетом, бере корзину та йде по торговельних рядах. До речі, на той час там було не дуже багато людей.
Свою корзину з пакетом вирішила залишити біля прилавку з крупами.
Минуло більше 10 хвилин, а на залишений пакет так ніхто і не звернув уваги. Далі журналістка вирушає на пошуки адміністратора. Підходить до працівниці, яка розкладає товар на полицях, та цікавиться до кого можна звернутись щодо загублених речей. На що їй відповіли: «Потрібно підійти до охорони».
Отже, на прохання пошукати загублений білий пакет, охоронець Ігор квапливо почав набирати номер телефону свого напарника та просити, щоб той перевірив камери відеоспостереження. Потім він люб'язно запропонував почекати біля нього.
Поки журналістка чекала, вирішила запитати чи часто покупці втрачають свої речі та які саме.
Найчастіше люди гублять картки, телефони, гаманці чи сумки з пакетами, -- відповів охоронець. -- Зустрічаються особливі, іноді дуже цінні знахідки. Усі речі забудьків ми зберігаємо у магазині. Якщо за ними приходять, то їх повертають цілими та неушкодженими.
Фінал виявився приємним. Через 15 хвилин пакет нашої журналістки знаходять та приносять. Але, перед тим як віддати, охоронець каже, що потрібно сказати, що там знаходиться.
«Мост-сіті»: ні адміністрація, ні охорона не займаються пошуком загублених речей
В торговельному центрі «Мост-Сіті» наші журналісти також провели експеримент, щоб дізнатися, як адміністрація закладу відреагує на пропажу.
Учасниця експерименту прибула до ТРЦ з пакетом, в який ми заздалегідь склали деякі особисті речи та нібито ключі від квартири. Протягом всього шопінгу вона не випускала пакет з рук. Після прогулянки по торговельному центрі вирішила відпочити на лавці, де випадково й залишили пакет та пішла ще до одного магазину. Далі почалося найцікавіше.
Протягом 15 хвилин на пакет ніхто і ніяк не реагував. Відвідувачі проходили повз, сиділи на сусідніх лавках, проте, пакунок не чіпали.
Помітивши зникнення пакету з речами, дівчина звернулася до адміністрації ТРЦ, яка знаходиться на першому поверсі. Дізнавшись про ситуацію, їй порадили повернутися на ті місця, де вона була раніше, і пошукати самій. Також адміністрація повідомила, що їм не приносили зниклих речей. На прохання відслідкувати предмет через камери відеоспостереження адміністрація відповіла, що такі заходи виконуються лише за зверненням поліції.
Наступного дня наша редакція вже телефоном поцікавилася у адміністрації торговельного центру «Мост-Сіті» щодо чіткого регламенту стосовно загубленого. Нам повідомили, що такого немає. Якщо хтось з відвідувачів або персоналу знаходить чиїсь речі, їх передають на рецепцію, де знахідки і чекають, коли за ними повернуться. Ні адміністрація, ані охорона не займаються пошуком загублених речей за заявками відвідувачів.
Також раінше ми писали Осіннє диво: у Дніпрі помітили веселку у листопаді (Фотофакт)