Комфорт водіїв і пішоходів: у мерії Дніпра розповіли, як реалізовуватимуть новий закон щодо паркування транспорту
Наприкінці минулого року Верховна Рада України ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів». Тож незабаром нові норми діятимуть в усіх містах країни. Водночас у мерії Дніпра виділяють головні пріоритети реалізації документа – це комфорт і безпека на вулицях міста і для водіїв, і для пішоходів. Нині у міськраді планують зосередитися на розробці необхідних нормативних документів. Усі практичні пропозиції можна надсилати на електронну адресу: [email protected]
«Департамент і профільне комунальне підприємство прагнуть розвантажити зупинки громадського транспорту, перехрестя – там, де взагалі недозволена зупинка та парковка. А ще – додати нових місць для паркування. Щоб людина могла легко та зручно знайти місце, де залишити автомобіль. Нині є багато питань для обговорення й погодження і з депутатським корпусом, і з громадськістю», – пояснив в. о. директора департаменту транспорту та транспортної інфраструктури міськради Станіслав Робота під час прес-конференції третього липня.
За дотриманням правил паркування стежитиме спеціальна інспекція. Рішення про її заснування у Дніпрі ухвалили минулого місяця. Інспектори зможуть штрафувати порушників, а згодом і власників парковок, які нехтують нормами розміщення авто. Ще одна особливість – фото- та відеофіксація порушень правил паркування. Так, після повідомлення про це представників Національної поліції інспекція зможе ініціювати евакуацію транспортних засобів.
Нині на балансі КП «Міськавтопарк» є 68 паркувальних майданчиків у центральній частині міста. Однак працює лише 19 з них. Це приблизно 720 платних паркомісць. Вони обладнані паркоматами. Сплатити можна готівкою, банківською карткою, а віднедавна – ще й за допомогою додатка для смартфона. Решта – безкоштовні. Представники профільного комунального підприємства проводять моніторинг, щоб збільшити кількість паркомісць.
«Триває моніторинг паркомісць на території центральної частини міста. Розглядаємо можливість збільшення проїзних кишень – машиномісць. Щоб коли закон вступить у силу, у водіїв було більше можливостей. Загалом плануємо збільшити кількість машиномісць приблизно до 5 тис.», – розповів заступник директора КП «Міськавтопарк» Володимир Бацун. Серед проблем із паркуванням – нерегулярна оплата за цю послугу та хаотичне розміщення автівок, які перешкоджають руху громадського транспорту, роботі комунальної техніки та пересуванню пішоходів. Водночас прибрати всі машини з вулиць неможливо. Відтак необхідно шукати компроміс.
«Треба нормально організувати процес – щоб усім у місті було комфортно. Сподіваюся, що чиновники й комунальні підприємства міськради й надалі йтимуть на контакт, як вони роблять це нині. Тоді спільними зусиллями ми досягнемо результату», – переконаний член громадської організації «Рух Вільна доля» Вадим Мирошник.
Як відомо, новий закон України щодо паркування транспортних засобів запрацює 27 вересня. Він зменшує час безкоштовної парковки – з 15 хвилин до 10-ти. Якщо ж водій не здійснить оплату, йому може загрожувати штраф у двадцятикратному розмірі від вартості однієї години паркування. За неправомірне розміщення автівок на пільгових місцях доведеться сплачувати вже тридцятикратне стягнення. Щодо «євроблях», то у випадку фіксації порушень правил або безоплатного паркування таких авто інспектори звертатимуться до Нацполіції та Міграційної служби. Далі виявлятимуть людину, котра завезла автомобіль. Якщо порушник не сплатить штраф і не звернеться до інспекції протягом 20 днів, тоді людині, котра ввезла на територію країни автомобіль, буде заборонено в’їзд до погашення заборгов