Публікації звітів, швидші ремонти та спрощення умов для домовласників: Які зміни дніпровські депутати внесли до правил застосування системи електронних закупівель

Депутати міської ради Дніпра внесли низку змін до положення про застосування системи електронних закупівель товарів, робіт і послуг у муніципалітеті. Рішення ухвалили більшістю голосів під час 33-ї чергової сесії міськради 20 червня. У мерії переконані: це зробить роботу більш прозорою, дасть нові важелі для внутрішнього контролю за дотриманням законодавства та спростить роботу із системою для домовласників.

Так, обов’язковому оприлюдненню підлягають усі закупівлі вартістю понад 3 тис. грн. Раніше норма стосувалася придбань на понад 50 тис. грн. Тепер звіт про укладені угоди замовники мають опублікувати протягом 10 днів з моменту підписання договору. За це відповідатиме окрема людина, й у разі порушення правил на неї чекає дисциплінарне покарання. Оперативні закупівлі мерії зможуть проводити керівники виконавчих органів. Вони повинні оприлюднювати звіти про укладені договори та копії наказів, у яких обґрунтовується придбання. Оновлена процедура повністю відповідає бюджетному законодавству, адже відповідальність покладена на розпорядників коштів. Раніше для цього треба було отримати згоду в управлінні аудиту та контролю міськради.

Крім цього, низку змін передбачено й у розробці проектно-кошторисної документації, її експертизі та технічному нагляді. Проводити закупівлі в електронній системі для них буде непотрібно – лише публікувати звіти про укладені договори. До цього кожен тендер міг тривати близько місяця, тож заплановані реконструкції, наприклад, шкіл або дитсадків просто не встигали розпочати вчасно. Рішення також виключає з обов’язкових електронних закупівель товари та роботи з проведення капітальних і поточних ремонтів для тих об’єктів, що належать ОСББ, ЖБК й кооперативам з обслуговування. Це суттєво пришвидшить роботи у таких будинках, адже до цього домовласники багато скаржилися на труднощі в роботі з системою закупівель. Через це чимало коштів залишалися неосвоєними, а люди не могли робити ремонти у будинках.


Зміни стосуються також коштів депутатів обласної й міської рад та народних обранців. За словами мера Дніпра Бориса Філатова, були прецеденти, коли наприкінці бюджетного року народні депутати пропонували мільйонні суми на розвиток міста, однак через забюрократизовану процедуру ці кошти не могли використати.

Як відомо, тиждень тому під час інформаційно-методичної наради депутати міськради дійшли висновку, що рішення про зниження порогів закупівель у системі ProZorro погіршує життя дніпрян. Поріг у 3 тис. грн для застосування електронних процедур ухвалювали ще у 2015 році – відповідно до цін, що існували тоді. Нині ж вартість усього спектру послуг збільшилася. За чинним законом, мінімальна гранична ціна для участі у ProZorro становить 200 тис. грн.

Водночас у Дніпрі діють найжорсткіші в Україні обмеження. Вартість обслуговування самої системи закупівель інколи перевищує загальну суму зекономлених коштів. Для депутатського корпусу це питання постало гостро лише після того, як під час 32-ї сесії з ініціативи міського голови Бориса Філатова було ухвалене рішення зрівняти вартість закупівель у ProZorro для депутатів і виконавчих органів та знизити поріг з 200 тис. грн до 3 тис. грн. Раніше обмеження у 3 тис. грн існувало лише для виконавчих органів.