Уряд спростив оформлення відстрочок: як з 1 листопада продовжити їх автоматично

З 1 листопада в Україні змінюється порядок оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Уряд ухвалив нові правила, які мають зробити цей процес простішим, прозорішим і зняти навантаження з територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК). Про це повідомили Міністерство цифрової трансформації та Міністерство оборони, передає Дніпровська порадниця.

За новими правилами, відстрочки будуть продовжуватися автоматично, якщо вся необхідна інформація про особу вже є в державних реєстрах. Це стосується, зокрема:

  • людей з інвалідністю;
  • студентів;
  • багатодітних батьків;
  • науковців;
  • деяких працівників критичної інфраструктури;
  • інших категорій, передбачених постановою уряду №560.

За оцінками Мінцифри та Міноборони, понад 600 тисяч українців отримають продовження відстрочки автоматично, без подачі заяв і без відвідування ТЦК.

Як оформити відстрочку, якщо вона не продовжилася автоматично

Є два варіанти:

1. Через смартфон — у застосунку «Резерв+».

Там уже доступні 9 найпоширеніших типів відстрочок, і в листопаді їх стане більше.
Після оформлення користувач отримує цифровий документ з QR-кодом. Його можна:


  • показати на екрані,
  • або роздрукувати.

Обидва варіанти — законні та рівнозначні.

2. У ЦНАПі — якщо смартфоном скористатися неможливо або потрібного виду відстрочки ще немає в застосунку.

Адміністратор внесе дані до системи через Портал «Дія» та передасть заяву до ТЦК електронно.

Навіщо це робиться

У Міноборони пояснили, що реформа має:

  • зменшити черги;
  • прибрати людський фактор і корупційні ризики;
  • звільнити ТЦК від функцій прийому документів, щоб вони могли концентруватися на мобілізаційних процесах.

Також раніше ми писали Дніпро "на дотик": в ОВА запустили унікальні екскурсії для людей з порушеннями зору