За ініціативи нардепа Кисилевського в школі Дніпра побудували чергову лабораторію мехатроніки
Нова технічна лабораторія в ліцеї №134 на ж/м Ломівський прийняла перших учнів. Діти вивчатимуть тут математику, фізику, програмування та найголовніше – основи мехатроніки, здобудуть перші навички управління промисловими роботами. Отримані знання знадобляться тим, хто вирішить працювати в майбутньому на сучасному підприємстві, такому як Інтерпайп. Саме тому промислова компанія разом з міською владою послідовно розбудовує екосистему технічної освіти в Дніпрі, де розташовані її основні промислові потужності.
Інтерпайп взяв на себе матеріально-технічне забезпечення шкільної лабораторії: закупив комп’ютери та конструктори fischertechnik. Це учбові симулятори реальних виробничих ліній, популярні в європейських коледжах. Вони дозволять вчителю проводити цікаві різноманітні інтерактивні заняття та пояснювати принципи програмування, однакові і для іграшкового маніпулятора, схожого на робота Волл-і, і для автоматизованих ліній для свердління на колісному, і для ліній для нарізання різьби на трубному виробництві. Сподіваємось, діти зацікавляться і спочатку продовжать навчання у технічному виші, а потім прийдуть на виробництво як інженери-мехатроніки – фахівці, здатні і програмувати, і лагодити, і налаштовувати автоматизоване обладнання, – розповідає директорка з комунікацій Інтерпайп Людмила Новак.
Ремонт приміщення взяло на себе місто - повністю відремонтували підлогу, стіни, стелю, замінили вікна та відновили електрику та систему опалення.
Міська влада відкрита до співпраці з бізнесом у сфері освіти. Ми вибудовуємо системну роботу, користь від якої в першу чергу мають наші діти. Завдяки співпраці з Інтерпайп в школах Дніпра маємо вже 5 технічних лабораторій, в який діти можуть зрозуміти основи інженерного фаху та покращити знання з математики, фізики та інформатики. Сподіваємося, що досвід подібних партнерств стане трендом і в Дніпрі, і по всій Україні, адже система освіти давно потребує більш сучасних підходів та новацій, - зазначила Ксенія Сушко, директорка департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.
Плідна співпраця бізнесу та влади склалась за ініціативи народного депутата України Дмитра Кисилевського. В 2019 році народний обранець запропонував об’єднати організаційні та фінансові зусилля для розбудови екосистеми технічної освіти на Лівому березі Дніпра.
Уявіть, дитину захоплюють звичайні уроки мехатроніки у власній школі, вона працює з хорошим обладнанням, навчається за актуальною програмою. До того ж вона була на екскурсії на реальному виробництві і її вразили сучасні автоматизовані лінії. Чи захоче вона стати інженером-мехатроніком, тим самим фахівцем, який управляє промисловими роботами і якого конче потребують сучасні виробництва? Думаю, з високою долею вірогідності, так. Особливо, якщо в рідному місці я можливість вищої технічної освіти за тією ж спеціальністю. Це і є зрозумілий навчальний маршрут, який навчальні заклади, бізнес та влада поступово вибудовують для старшокласників за спеціальністю інженер-мехатронік. Разом з щойно відкритою він об’єднує вже п’ять шкільних лабораторій мехатроніки та дві у Дніпровській політехніці, систему змагань та факультативного навчання. Це хороший приклад win-win співпраці, коли у виграші залишаються всі партнери, діти та держава, – зазначив нардеп.
Лабораторії мехатроніки є складовою екосистеми технічної освіти, яку розбудовують в Дніпрі міська влада та Інтерпайп за ініціативи народного депутата Дмитра Кисилевського. Ідея полягає у об’єднанні фінансових та організаційних зусиль бізнесу, місцевої влади та навчальних закладів для побудови навчальних маршрутів, які поступово приведуть дитину від цікавого предмета у школі до перспективної та затребуваної сучасними виробництвами професії.
За п’ять років в Дніпрі встигли збудувати два таких навчальних маршрути. Перший приведе дитину від інтересу до уроків праці (технологій) до роботи кваліфікованим робітником. До нього входять вже 7 кабінетів праці в школах та майстерня верстатників в ПТУ №2. Другий – від інтересу до фізики та інформатики в професію інженера-мехатроніка. Його забезпечують 5 лабораторій мехатроніки в школах та дві лабораторії в Дніпровській політехніці. Також модернізовано два технічні гуртки, створено систему змагань та профорієнтації.