Перші півроку Нової української школи: Як навчаються першокласники Дніпра

З 2018-2019 навчального року в Україні розпочалося впровадження концепції «Нова українська школа». Багато нововведень торкнулося учнів перших класів.

Для них у кабінетах створили 8 навчальних осередків: зону навчально-пізнавальної діяльності, змінні тематичні осередки, зону гри, зону художньо-творчої діяльності, куточок живої природи для дослідів, зону відпочинку, дитячу класну бібліотеку та осередок учителя.

Дітям подають матеріал в ігровій формі з використанням інтерактивних методів. Педагоги розповідають: уже перше півріччя довело ефективність Нової української школи. «Концепцію схвалюють і батьки, і вчителі, і, найголовніше, дітям цікаво йти до школи.

Процес навчання організовується зовсім по-іншому: дитина не повинна сидіти весь урок на одному місці. Кожного дня вчитель проводить з дітьми ранкові зустрічі, на яких вони діляться враженнями, діти працюють у групах. З’явився курс «Я досліджую світ».

э

Усе це, звичайно, потребує відповідної матеріально-технічної бази. Завдяки реформі децентралізації наша школа, як і решта в Дніпрі, отримали все необхідне дидактичне обладнання, шкільні меблі, підручники. Була невелика затримка на початку року – через те, що до нашої школи прийшли на навчання не 150 першокласників, як планувалося, а 202», – зазначила директор НВК № 131 Олена Кізіль.

за

Незважаючи на те, що у першому класі діти не отримують оцінок, учителі впевнені – рівень знань учнів значно зріс у порівнянні з минулими роками. Серед причин – інтегрований курс «Я досліджую світ», у якому об’єднується матеріал з багатьох галузей, а також академічна свобода вчителів.

Це означає, що вони можуть коригувати навчальну програму відповідно до потреб учнів.

«Нова програма привнесла багато суттєвих змін у освітній процес. Діти навчаються легко, без перевантажень. І вже помітно, що рівень знань першокласників зріс, порівнюючи з минулими роками.

до

Ми використовуємо різні методи і форми роботи: дослідження, ігрові форми, активну творчу колективну роботу, роботу в групах», – розповіла заступник директора з навчально-виховної роботи НВК № 131, вчитель першого класу (за програмою НУШ), вчитель-методист Анжела Сільванович.

Батьки також задоволені: діти залюбки ходять до школи, дружать з однокласниками та охоче виконують домашні завдання.

«У першому класі навчається мій син Тимофій. Я дуже задоволена реформою, бо дитина кожного дня повертається додому з гарним настроєм. За півроку мій син жодного разу не сказав, що не хоче до школи. Йому подобаються вчителі, уроки. І найголовніше – він уже навчився писати, висловлювати свої думки.

до

Бо вони заповнюють щоденник вражень, і якщо на початку там були лише якісь смайлики, то тепер він може сформулювати й написати про свої емоції, це дуже добре», – сказала мама першокласника Наталія Лузан.

«Мені дуже подобається у школі. Тут добрі вчителі та мої друзі.

На уроках ми пишемо, читаємо, розв’язуємо приклади. Рахуємо за допомогою конструктора, це дуже легко», – ділиться враженнями першокласниця Марія Бойко.

ми