Куди звертатись і що робити, якщо загубив паспорт громадянина України

Ящо Ви загубили паспорт громадянина України чи у Вас його викрали, необхідно негайно звернутися до органів Національної поліції та повідомити про це. Такий вчинок допоможе надалі оскаржити будь-які угоди, які зловмисники можуть укласти з Вашим втраченим паспортом, та захистити Ваші банківські рахунки. Про це повідомляє Дніпровська порадниця з посиланням на фейсбук-сторінку «Міграційна служба Дніпропетровської області».

В цей час можна користуватися цифровими аналогами документів в «Дії», які мають юридичну силу

Далі вам потрібно звернутися до найближчого підрозділу ДМС або ЦНАП та подати такі документи:

заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року;
витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
для бездомних осіб - посвідчення про взяття на облік бездомних осіб;   рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);
для законного представника чи уповноваженої особи - документ, що посвідчує особу, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника чи уповноваженої особи;
документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. (Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального органу чи підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати);
документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт-книжечку (довідку органу реєстрації встановленого зразка);
свідоцтва про народження дітей;
свідоцтво про шлюб чи свідоцтво про розірвання шлюбу або рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
свідоцтво про зміну імені, якщо було змінене ім’я;
документ, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків з даними про РНОКПП, або повідомлення про відмову від його прийняття, або дані про РНОКПП, внесені до паспорта або свідоцтва про народження.
одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру (для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або стосовно якої обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, або яка перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, в разі потреби);
паспорт громадянина України для виїзду за кордон, у тому числі строк дії якого закінчився (для особи, яка постійно проживає за кордоном, або яка постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну);

заяву про зняття з консульського обліку (для особи, яка досягла 14-річного віку, постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну).

У разі втрати чи викрадення паспорта, оформленого територіальним підрозділом ДМС, МВС, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження, заявник додатково подає всі наявні документи, у тому числі документи, що містять фотозображення особи, які дають змогу ідентифікувати її. 

Видані компетентними органами іноземної держави документи засвідчуються в установленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально. 

Важливо зазначити, що даних про українців, які отримували паспорт на непідконтрольній Україні території (починаючи з 2014 року), немає в електронній системі Єдиного демографічного реєстру. Відповідно, потрібно буде проходити процедуру встановлення особи. А на це потрібен певний час. Крім того, для встановлення особи, українці, які отримували паспорт на непідконтрольній території, мають надати більший пакет документів (точніше, усі, які стосуються людини).

Зокрема:

дипломи про закінчення школи та університету;
свідоцтво про шлюб;
свідоцтво про народження;
водійське посвідчення;
будь-які інші документи, які можуть так чи інакше підтвердити особу.

Паспорт це документ, що підтверджує особу і громадянство України його власника і без цього документа українці втрачають свободу пересування, доступ до соціальних виплат тощо.