Наймолодший з мостів Дніпра - Кайдацький відзначає 41-у річницю

Кайдацький міст - один із наймолодших мостів Дніпра, сьогодні відзначає 41-у річницю. Урочисте відкриття відбулося 10-го листопада 1982 року, повідомляє Дніпровська панорама.

Загальна довжина мосту — 1 кілометр 732 метри, що робить його найдовщим серед усіх чотирьох дніпровських братів-мостів.

Відповідно до генерального плану розвитку обласного центру і поліпшення зв'язку лівого берега з правим у 1975 році почалося будівництво Кайдацького мосту. Будівництво мосту, який сполучив лівий та правий береги Дніпра, було завершене в 1982 році Мостозагоном № 12 за проектом інституту «ЛенДІПроТранс-міст». Довжина — 1732 метри, мостом здійснюється 3-рядний рух автотранспорту в обидва боки. Через 14 років, 17 грудня 1996 року, центром Кайдацького мосту був пущений трамвай, що з'єднав селище Нові Кодаки і багатоповерхові житлові масиви Діївки (Червоний Камінь, Покровський й Парус) Донецьким шосе з лівобережною Ломівкою й Кам'янкою.

Куди ведуть залізні сходи?

Частково міст стоїть на острівці під назвою Намистянка, туди можна спуститися з середини моста крутими залізними сходами.

Міст дозволив транзитному автотранспорту дотримуватися дороги E50 М30 Стрий — Дебальцеве без заїзду в місто і дав можливість розвинути житлове будівництво на лівому березі річки.

Став ясравішим

На своє 35-річчя Кайдацький міст спалахнув яскравим підсвічуванням. Це перший такий проект в Україні. Підсвічування такого типу встановлюють у всьому світі, наприклад, на мосту через Босфорську протоку у Стамбулі.

Кайдакський міст

Також, на проїжджій частині мосту встановлено 244 ЛЕД-ліхтарі.

З'їзди з Кайдакського мосту

Кайдацький міст є частиною об'їзної «Північний обхід», що має виводити транзитні потоки машин із Донецького напрямку у бік Криворізької траси, минаючи центральну частину міста.


Близько 10 років тому будівництво цієї дороги було припинено. Але восени 2021 роботи відновилися.

Департамент ЖКГ Дніпропетровської обласної державної адміністрації провів тендер на будівництво нової ділянки дороги від Кайдацького мосту до траси М-04 Київ – Луганськ – Ізварине. Вартість робіт становитиме майже 5,2 мільярда гривень.

Ще влітку рішенням сесії міськради всю проектно-кошторисну документацію було передано на баланс області. Виконання робіт стало можливим завдяки домовленостям міської та обласної влади.

 У 2021 році з нього мали виділити 90 тисяч гривень, по 2 млрд у 2022 і 2023 роках, суму, що залишилася, виплатити у 2024 році.

У січні 2022 року на добудову естакад біля Кайдацького шляху зайшли мостобудівельники з “КМК”. Вони поновили підфермники старих опор та змонтували на них попередньо обстежені залізобетонні балки, що зберігалися в них, а також поряд з будмайданчиком.

Всі роботи на проекті були припинені 24 лютого 2022 року. Але, на той час підрядники ще не встигли у повній мірі відпрацювати сплачений їм аванс. Також була замовлена, оплачена та виготовлена велика кількість залізобетонних балок та металоконструкцій для естакад. Тому в вересні 2022 року роботи продовжилися.

Станом на початок лютого 2023 року жодних робіт тут не проводиться. Підрядні компанії виконали проавансовану роботу, змонтували наявні конструкції та знов залишили будівельний майданчик. Наразі невідомо, чи планується до завершення активних бойових дій проти російських загарбників продовжувати фінансувати це будівництво.

На сьогодні тут встановлені на проектні місця всі залізобетонні балки заїздної та з’їздної естакад уздовж Кайдацького шляху до проспекту Свободи. Також змонтовані два паралельних металевих шляхопроводи над проспектом. Змонтовані в балках два перші прогони залізобетонних естакад за проспектом. Рух транспорту та трамваїв перехрестям Кайдацького шляху та проспекту Свободи відновлено.

Загалом проектом передбачено не тільки будівництво дорожнього полотна, але й благоустрою: нове освітлення, зливова система, облаштування тротуарів та нанесення дорожньої розмітки.

Для будівництва дороги потрібно знести житлові та нежитлові приміщення на вулиці Сухий Острів. Розберуть сараї, прибудови, дерев'яні та кам'яні огорожі. А ось на вулиці Кайдацький шлях, Маяковського та проспекті Свободи будівництвом передбачено й оновлення трамвайних колій. Також через проспект Свободи планують збудувати естакаду.

Нагадаємо, раніше ми писали: У Дніпрі почався опалювальний сезон. Коли тепло з'явиться в усіх оселях (фото)