Стратегія розвитку бізнесу: як створити успішний план

Якщо займатися бізнесом без стратегії, у компанії не буде прибутку, а клієнтів вкрадуть конкуренти. Щоб виходити на нові ринки збуту та збільшувати об’єми продажів, потрібно ставити головні та проміжні цілі, розвивати кадри, аналізувати показники. Саме тому перш ніж запускати стартапи, дуже важливо розібратися, що таке стратегія розвитку компанії, для чого вона потрібна, з яких етапів вона складається та як її правильно розробити. Стратегія стане у пригоді як великим організаціям, так і малому бізнесу, який планує вийти на новий рівень, освоїти перспективні ринки або стати номером один у своїй ніші.

Що таке бізнес-стратегія та чим вона допомагає компанії?

Бізнес-стратегія — це список дій, які компанія планує зробити для досягнення своїх цілей. Завдяки їй простіше зрозуміти, які завдання вирішити, скільки співробітників потрібно найняти, і які ресурси необхідні для реалізації цих планів.

Розробкою бізнес-стратегії займаються:

  • керівники чи власники бізнесу, які ставлять перед собою амбітні завдання;
  • спеціалісти чи команди, які займаються розробкою бізнес-процесів та стратегії маркетингу.

Розробка бізнес-стратегії допомагає побачити плюси та мінуси організації, оптимізувати сильні сторони, усунути слабкі або мінімізувати їх негативний вплив.
Створення бізнес-стратегії дозволяє ефективно розподіляти фінанси, що автоматично підвищує ефективність, розвивати інтернет бізнес і технології Це також допоможе заздалегідь планувати терміни, розподіляти робочі ролі, розвивати бізнес і технології.

Що таке бізнес-стратегія та чим вона допомагає компанії?

Як розробити стратегію розвитку бізнесу?

Щоб створити стратегію розвитку бізнесу, потрібно добре підготуватись. Розробка цього документа складається з наступних етапів:

  • Визначення мети та місії бізнесу. Будь-який керівник чи власник компанії розуміє, яких результатів він хоче досягти. Не важливо, чи ви хочете вийти на новий ринок чи поліпшити сервіс, на основі цього формуються цілі. Стратегія описує те, якими способами вони будуть досягатися. 
  • Основні цінності. Будь-яка компанія має команду. В організаціях це топ-менеджери та начальники відділів. Кожен з них виконує свою функцію. Коли команда об'єднана спільними завданнями та загальними цінностями, вона як єдиний організм розвивається в потрібному напрямку. Бізнес-стратегія формує основні правила: що слід робити співробітникам, а чого не варто робити.
    SWOT-аналіз. Це метод аналізу поточного стану організації. Він містить інформацію про сильні та слабкі сторони, можливості та загрози. Відповівши на ці питання, ви отримаєте загальне розуміння про поточний стан бізнесу, про сильні сторони, які можна використовувати як перевагу, і про негативні фактори, що можуть вплинути на її діяльність.
  • Тактика. Після аналізу можна подумати про тактику: які бізнес процеси потрібно реалізувати, щоб досягти задуманого у максимально короткі терміни з найменшими витратами. Можливо, потрібно збільшити штат співробітників, знайти нових постачальників сировини, залучити інвестиції у створення нового продукту. 
  • План розподілу ресурсів. Складіть список ресурсів, які потрібні команді, щоб слідувати стратегії, як вони розподілятимуться і хто відповідатиме за це.
  • Моніторинг. Стратегія для бізнесу — це план, який необхідно постійно моніторити. Чи йде компанія обраним курсом, чи дотримується термінів, чи вкладається в бюджет. Керівнику слід регулярно відстежувати результати роботи та оцінювати, як вони співвідносяться з цілями.

Будь-якій компанії, яка планує розвиватися, потрібен стратегічний план. Якщо у вас є стратегія розвитку бізнесу, вам нема чого боятися.