Дніпровському тролейбусу сьогодні виповнилось 76 років. Вітаємо! (історичні фото)
Вперше електричну машину на вулицях Дніпра побачили у 1947 році. Моделі тодішніх «рогачів» не зберіглися. Є тільки на фото. Екскурс в історію зробив дніпрянин Антон Чернета, повідомляє Дніпровська панорама.
Далекого 7 листопада 1947 року центральним проспектом Дніпра розпочав свою історію міський тролейбус. Розпочали рух тролейбуси "MAN", які до Дніпра встигли попрацювати у Чернівцях, Брашові та Києві.
76 років нас відділяє від тієї урочистої події. Змінилася країна, покоління тролейбусників, рухомий склад... Але тролейбус був, є , і лишатиметься надалі незмінним супутником життя нашого міста! Зродившись після Другої світової війни, наш дідусь-тролейбус вже майже 2 роки живе в умовах ще більш зухвалої, підступної рашистської війни. Проте, вірю - ПЕРЕМОЖЕМО І ВІДРОДИМОСЯ! - впевнений Антон Чернета.
І хоч зараз чоловік очолює Дніпровський Будинок органної та камерної музики, не забуває своїх колишніх колег:
Віншую З НОВОЛІТТЯМ тролейбусу колектив електротранспортників Дніпра, і, перш за все команди тролейбусних депо №№ 1 та 2!
Мої особисті віншування шановним колегам-керівникам - директорові КП "Дніпровський електротранспорт " ДМР Владимир Кобец , начальникам тролейбусних депо Виктор Сухарь та Олегу Кононову!
Особисті віншування зі святом і рідним експлуатаційникам першого депо, з ким пліч-о-пліч плідно працювали багато років - 1-му заст. Начальника Депо Светлана Юзленко , інженеру ВЕ Валюшка Бердо, начальникам маршрутів Анна Шептицкая , Оксана Долисицкая , Людмила Шумилова , водіям тролейбусу-наставникам Миколай Лисюк , Валентині Мамренко, Оксані Мошурі, Марина Оленич, випускним диспетчерам , комірникам, маневровим водіям, та основі з основ - усім водіям тролейбусів!!!
Дорогі мої колеги, З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ ДНІПРОВСЬКОГО ТРОЛЕЙБУСУ!!!
Миру всім нам, міцного здоров'я та витримки!!! Тримаємо стрій!!! Слава УКРАЇНІ!!! - написав Чертета.
7 листопада 1947 року, після святкової демонстрації, відкрито тролейбусний рух. Чотири машини фірми «MAN», які поступили з Чернівців (МАНи) та Києва, курсували від хлібозаводу біля центрального залізничного вокзалу до вул. Барикадної.
1948 — побудовано нову тролейбусну лінію від міськвиконкому до парку ім. Т. Шевченка. Тролейбуси почали курсувати від вокзалу до парку — по другому маршруту. Надійшли перші 8 машин вітчизняного виробництва МТБ-82
1949 — збудовано нову тролейбусну лінію від вул. Центральної до виконкому АНД району через Дніпро по дерев'яному мосту.
І далі тролейбусні лінії зв'язали усі мікрорайони міста. Розвиток маршрутів продовжується і нині.
8 вересня 2018 року відкрито тролейбусний маршрут № 21 «Площа Соборна — ж/м Сокіл-2».
У 2019 році заплановано відкрити нову тролейбусну лінію на ж/м «Сонячний», а крім цього, до житлового масиву Придніпровськ
А вже 12 вересня 2020 року рух до житлового масиву Придніпровськ відкрито. На кінцевій зупинці "Самарський райвиконком" вперше застсовано зарядну станцію для тролейбусів з автономним ходом.
Наразі тролейбусна система Дніпра налічує 21 маршрут та 2 депо. Довжина контактної мережі на 2017 рік – 187,8 км.
Нагадаємо, раніше ми писали: «Мне что, твое фото целовать?»: у Дніпрі водійка трамваю по-хамськи обійшлася з військовими