Будівельні майданчики станцій метро у Дніпрі цілодобово обслуговують 30 спеціалістів, щоб убезпечити загрозу затоплень
Нагадаємо, у Дніпрі з початком повномасштабного вторгнення рф будівельні роботи на станціях метро було призупинено. Але міський голова Дніпра Борис Філатов поставив завдання профільному департаменту мерії - запобігти затопленням гірничих виробок та утримувати їх в техногенно-безпечному стані. 27 червня директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури міської ради Ігор Маковцев, який цього дня є черговим по місту, перевірив виконання доручення мера, відвідавши будівельний майданчик однієї зі станцій, повідомляє Дніпровська панорама, посилаючись на телеканал ДніпроTV.
Об’єкти будівництва метрополітену розташовані в складних інженерно-геологічних умовах. Аби підтримувати їх у безпечному та безаварійному стані, виконується комплекс робіт, серед яких технічне обслуговування обладнання, утримання інженерних мереж, геотехнічний моніторинг тощо. Загалом у цих процесах задіяно близько 30 фахівців.
Після зупинення будівництва потрібно постійно наглядати за станом гірничих виробок, обслуговувати обладнання, аби контролювати рівень ґрунтових вод, а відтак – запобігти затопленням. Паралельно проводиться геотехнічний моніторинг за станом гірничих виробок, щоб не було зсувів, деформацій. А ще постійно проводяться вентиляційні роботи, аби не було надмірного зволоження, яке може негативно вплинути на стан конструкцій. Електрики, механіки та інші спеціалісти постійно задіяні у згаданих роботах, – розповів Ігор Маковцев.
Аби запобігти техногенним аваріям, спеціалісти цілодобово працюють на всіх будівельних майданчиках і відкачують шахтні води. Маркшейдери моніторять стан гірничих виробок та рівень ґрунтових вод.
Вимірювання проводимо за деформаційними марками з певною періодичністю. Наразі не спостерігаємо ані зсувів, ані деформацій. Моніторинг продовжуватимемо, – коментує маркшейдер компанії-підрядника Євген Сарвас.
А ще усі об’єкти будівництва метрополітену забезпечені резервними джерелами живлення – генераторами та запасами пального для їхньої роботи.
Також під час інспекційного об’їзду черговий по місту перевірив роботу мийного комплексу для вагонів у трамвайному депо. Після понад 50 років експлуатації комплексу у 2020-му його цілком реконструювали – оновили системи фільтрації води та впровадили замкнутий цикл водообміну. Завдяки цьому вдається економити споживання як води, так й електроенергії.
Завдяки замкнутому циклу очищення води мийні речовини, які використовуються для миття вагонів, не потрапляють у каналізаційні стоки. За допомогою насосів водні стоки з мийні подаються на очищення через фільтри. Потім цю воду знову можна використовувати. А ще завдяки такому сучасному комплексу та енергоощадному обладнанню є можливість щомісяця економити близько 200 кубічних метрів води, а також електроенергію, – зазначив Ігор Маковцев.
За словами начальниці дільниці мийного комплексу КП «Дніпровський електротранспорт» Лілії Кот, трамвайні вагони проходять комплексну мийку раз на тиждень. А щоночі весь рухомий склад проходить вологе прибирання у салоні:
Під час комплексної мийки вагони проходять через обертальні щітки, далі наносяться мийні засоби, які потім під високим тиском води змиваються. Далі вже внутрішнє прибирання салонів. Загалом із встановленням нового комплексу миття трамвайних вагонів стало набагато швидшим та якіснішим.
Цього дня черговий також перевірив одне з укриттів комунального підприємства «Дніпровський електротранспорт» (просп. Богдана Хмельницького, 31-А). Його ввели в експлуатацію у 1980 році і будували як бомбосховище з дотриманням усіх відповідних вимог. Тут може розміститися до 240 осіб. Укриття забезпечено централізованим водопостачанням, водовідведенням та електроживленням. У разі блекауту є генератор, створено запаси питної, технічної води, а ще обладнано кімнату матері та дитини, дитячий куточок, є душ, санвузол. В укритті цілодобово чергує представник КП «Дніпровський електротранспорт», аби під час повітряних тривог містяни могли сюди потрапити.
Проінспектувавши бомбосховище, переконався, що його добре підготували. Водночас тут реалізовано не весь функціонал, який закладався під час проєктування. Тобто воно підходить не лише для захисту від ракетних атак, а й інших надзвичайних ситуацій – треба зробити додаткову модернізацію, наприклад, ущільнити двері. Дав доручення провести повну ревізію, визначити, що необхідно ще замінити, – додав Ігор Маковцев.
Докладніше - у відео:
Нагадаємо, раніше ми писали: 73 колонки та 86 діжок. Дніпро забезпечений водою у разі надзвичайної ситуації. Де вони знаходяться