Запорука безкоштовної медичної допомоги: куди скаржитися у Дніпрі, якщо відмовили у послугах
Пацієнти у Дніпрі мають право на отримання безкоштовних медичних послуг за програмою медичних гарантій. Однак іноді лікарі можуть вимагати оплати за послуги, які вже оплачені державою. У такому випадку пацієнт має право подати скаргу, повідомляє Дніпровська порадниця.
Куди подавати скаргу
Скаргу можна подати до керівництва лікарні або амбулаторії, до власника закладу охорони здоров’я – відповідного органу місцевої влади, або до НСЗУ.
Термін розгляду скарги – 30 робочих днів.
Що має бути у скарзі
У заяві-скарзі необхідно вказати:
- повні дані пацієнта, його дату народження;
- дату, коли відмовили в отриманні послуги;
- правильну назву лікарні та за можливості код ЄДРПОУ;
- повне ім’я та посаду лікаря, який вимагав оплату за медичні послуги, ліки чи матеріали або взагалі відмовився надати медичну послугу;
- деталі ситуації, що склалася.
Якщо скаргу пише не сам пацієнт, а його родич – то необхідно писати заяву від третьої особи та надати документи, що підтверджують право заявника представляти інтереси іншої людини.
Які послуги безкоштовні
НСЗУ у жовтні 2023 року презентувала Гід за Програмою медичних гарантій для пацієнтів. У ньому описані різні пакети медичних послуг, які послуги можна отримати у лікаря первинної допомоги, які послуги безкоштовні для дітей, які обов’язкові аналізи потрібно здавати жінкам та чоловікам, а також рецепт на які препарати можна отримати за програмою «Доступні ліки».
Якщо вам відмовили у безкоштовній медичній допомозі, не мовчіть. Подайте скаргу та вимагайте, щоб ваші права були захищені.
Також раніше ми писали Скільки платити за доставку газу у 2024 році мешканцям Дніпропетровщини. Як розрахувати суму самому (Інструкція)