Чарівні ліхтарі. Як освітлювали вулиці Дніпра 100 років тому (Фото)
Зараз у Дніпрі можна знайти всього декілька ліхтарів, що були встановлені на вулицях міста у середині ХХ сторіччя І зовсім немає тих, що освітлювали вулиці сто років тому. Лише завдяки світлинам дніпровських колекціонерів ми можемо скласти уявлення про те, як ці прилади виглядали, повідомляє Дніпровська панорама.
У першій половині ХІХ століття вулиці Дніпра освітлювалися олійними лампами, потім на них з'явилося близько 1400 гасових ліхтарів. Відкриття джерела електричної енергії у 1799 році зробило всесвітню світлову революцію. Дісталася електрика і міста Катеринослав.
У 1896 року Міська Дума Катеринослава розглянула проєкт будівництва електричних мереж. Фінансувати його збиралися частково із міського бюджету, а частково – залучати приватних інвесторів. Вже за рік у місті було засновано «Центральне електричне товариство», а 1902 року було відкрито Центральну електричну станцію.
З 1910 року станція стала єдиним енергетичним підприємством-монополістом у Катеринославі. Якщо у 1903 році місто освітлювали 450, а з 1914 року — вже 532 ліхтарі.
Година роботи одного ліхтаря коштувала майже 5 копійок, що було досить дорого. Світло намагалися використовувати ощадливо. За економію відповідали поліцейські.
До 1910 року світло провели до навчальних закладів міста, електрика стала доступною для кінотеатрів, будинків та підприємств.
Під час Першої світової війни з електрикою у місті виникли проблеми. Станція, що його подавала, не могла дати потрібної потужності через те, що не вистачало вугілля і тимчасово вулиці залишилися без світла, а трамваї перестали ходити, заводи також зупинилися.
Безперебійне постачання електрики вдалося встановити у місті до 1920 року, але освітлення працювало нестабільно. Але у 1923 році проблему було вирішено, а до 1929 року світло було не тільки по всій правобережній частині міста, а й «зайшло» на лівий берег, завдяки чому там почали будуватися нові заводи. Зокрема, крім них електрику провели і на житловий масив Мандриківка, який тоді вважався передмістям.
До 1932 року після будівництва ДніпроГЕС електрики стало набагато більше, що дозволило працювати ще більшій кількості заводів та «освітлити» ще більшу кількість ліхтарів на вулицях Дніпра, запустити нові маршрути трамваїв.
Раніше ми писали про: Як будували головний корпус Дніпропетровського державного університета: рідкісне фото